سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی و ثبت نام رشته امور بورس علمی کاربردی بدون کاربردی

معرفی و ثبت نام رشته امور بورس علمی کاربردی بدون کاربردی

 

 

همان‌طور که می دانید بورس نامی آشنا بین عموم مردم است؛ اما افراد کمی هستند که با بازار سرمایه و روند آن آشنایی دارند. به همین منظور و با هدف تربیت افراد ماهر برای فعالیت در نهادهای مرتبط با بورس، کارگزاری‌ها، کانون‌ها و نهادهای مالی بازار سرمایه، رشته‌ای به نام امور بورس ایجاد شده است.

دانشگاه علمی و کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته امور بورس بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد. برای آشنایی بیشتر با معرفی و ثبت‌نام در رشته امور بورس دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

معرفی رشته امور بورس

همان‌طور که گفته شد، این رشته برای تربیت کارشناسان و متخصصین بازار سرمایه ایجاد شده است. فارغ‌التحصیلان این رشته باید علوم مربوط به برنامه‌ریزی، تجزیه و تحلیل رخدادها، برقراری ارتباط موثر در محیط کاری، هدایت و انجام کار، پیش‌بینی روند شاخص قیمت و ... را به خوبی فرا گرفته باشند.


ثبت‌نام رشته امور بورس علمی کاربردی بدون کنکور

دانشگاه علمی کاربردی در هر سال دو بار از علاقه‌مندان به این رشته ثبت‌نام به عمل می‌آورد. داوطلبینی که می‌خواهند از مهر وارد دانشگاه شوند، باید از مرداد ماه ثبت‌نام خود را انجام دهند. دانشجویان ورودی بهمن نیز از دی ماه مراحل ثبت‌نام خود را طی خواهند کرد.

ثبت‌نام این رشته نیز از طریق سایت سازمان سنجش کشور و به صورت اینترنتی انجام می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که این رشته زیر مجموعه بخش مدیریت دانشگاه علمی کاربردی است.

شرایط ثبت‌نام رشته امور بورس علمی کاربردی بدون کنکور

داوطلبینی که متقاضی شرکت در مقطع کاردانی این رشته هستند، باید مدرک دیپلم داشته باشند و متقاضیان حضور در مقطع کارشناسی باید مدرک کاردانی مرتبط با همین رشته را دارا باشند.

شرط دیگر که مهم‌ترین شرط حضور در این رشته می‌باشد، پرداخت شهریه مقرر است.

شهریه رشته امور بورس علمی کاربردی بدون کنکور

شهریه رشته امور بورس علمی کاربردی بدون کنکور

میزان شهریه دانشگاه علمی کاربردی در این رشته از دیگر دانشگاه‌های غیردولتی در همین رشته، کمتر است. البته هر ساله ده الی پانزده درصد شهریه‌ها افزایش می‌یابند.

همچنین باید توجه داشت که میزان شهریه با توجه به واحدهای انتخابی دانشجو در هر ترم متغییر خواهد بود. یعنی دانشجو در هر سال و برای یک ورودی خاص باید شهریه ثابتی پرداخت کند که تا پایان تحصیلات تغییری نخواهد کرد و برای واحدهای درسی، شهریه دیگری که با توجه به تعداد واحدها متغیر می‌باشد.

روش پذیرش دانشجو در رشته امور بورس علمی کاربردی بدون کنکور در مقطع کاردانی

پذیرش دانشجو در هر یک از کد رشته محل‌های تحصیلی بر اساس معدل دیپلم، نوع دیپلم، سهمیه داوطلب (آزاد، شاغل، رزمندگان، ایثارگران، بومی بودن و...) و شرایط عمومی با تشخیص مراجع ذی‌صلاح صورت خواهد گرفت.

داوطلبان شاغل می‌توانند علاوه بر اینکه از کد رشته محل‌های دارای ظرفیت انتخاب می‌کنند، از کد رشته محل‌هایی که پذیرش آزاد دارند نیز انتخاب کنند.

به طور کلی پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی و کاربردی به روش متمرکز و با توجه به اولویت‌های انتخابی، امتیاز کل داوطلبان و ظرفیت‌هایی که به هر سهمیه اختصاص داده شده است، انجام می‌شود.

روش پذیرش دانشجو در رشته امور بورس علمی کاربردی بدون کنکور در مقطع کارشناسی

شرایط و روش پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی نیز همانند مقطع کاردانی می‌باشد با این تفاوت که دانشجو باید مدرک کاردانی داشته باشد و داوطلبینی که مدرک کاردانی مرتبط دارند در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

توجه داشته باشید که ظرفیت باقیمانده در هر کد رشته محل که اولویت‎‌های یکسانی دارند، به داوطلبانی که سهمیه آزاد با مدرک کاردانی غیر مرتبط داشته باشند، اختصاص خواهد یافت.

مدارک لازم برای ثبت‌نام بدون کنکور علمی کاربردی در رشته امور بورس، در مقطع کاردانی

داوطلبین در هر مقطعی باید مدارکی را در موقع ثبت‌نام ارائه دهند. این مدارک در مقطع کارشناسی شامل موارد زیر می‌باشند.

·       مدرک معتبر دیپلم و یا گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه

·       گواهی معدل دار برای کسانی که مدرک پایان تحصیلات آن ها فاقد معدل است.

·       فرم تایید معدل برای کسانی که هنوز گواهینامه پایان تحصیلاتشان صادر نشده است.

·       فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل برای داوطلبان شاغل که می‌خواهند از این سهمیه استفاده کنند.

·      آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان شاغل

مدارک لازم برای ثبت‌نام بدون کنکور علمی کاربردی در رشته امور بورس، در مقطع کارشناسی

تمامی مدارک لازم برای متقاضیانی که تصمیم دارند در مقطع کارشناسی این رشته ادامه تحصیل دهند، همانند داوطلبین مقطع کاردانی می‌باشد. با این تفاوت که این داوطلبین به جای مدرک دیپلم، باید مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته خود را در موقع ثبت‌نام ارائه دهند.

مدرک کاردانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تحقیقات و فناوری و آموزش و پروش باشد، برای ثبت‌نام الزامی است.

 با توجه به موارد ذکر شده، در صورتی که هنوز سوالاتی در این خصوص در ذهنتان باقی مانده است، با ما در ارتباط باشید تا جواب سوالاتتان را بگیرید.